۱۸ شهرداری در پرداخت سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش فارس اخطاری شدند
نوشته شده توسط : سهیل

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت‌الله رحیمی بهترین دبستانهای دخترانه تهران  شامگاه شنبه در صدوچهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس به ضرورت پرداخت سهم ۵ درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها اشاره کرد و بهترین دبیرستان دخترانه تهران  افزود: تاکنون ۱۸ شهرداری از جمله مناطق ۱۱ گانه شهر شیراز، بدین‌منظور دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده‌اند که موظف‌اند ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدام کنند، در غیر این صورت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اخطار لازم را به شهرداری‌ها خواهد داد و پس از آن موضوع به سازمان تخلفات اداری ارجاع می‌شود.

رحیمی به موضوع تأمین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: شرکت عمران شهر  صدرا و راه و شهرسازی فارس و لارستان مکلف‌اند که زمین مورد نیاز آموزش بهترین دبیرستان غیرانتفاعی دخترانه تهران و پرورشرا مهیا کنند و هم‌اکنون غیر از شیراز در بیشتر شهرهای استان فارس مشکل تأمین زمین وجود ندارد و پاسخگوی نیازها هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه طرح  آجر به آجر رقیب خیرین و تضعیف‌کننده عملکرد آنان نیست، بیان داشت: کمک‌های خیران در زمینه مدرسه‌سازی بسیار ویژه است بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران  و طرح آجر به آجر با نیت فراگیری فرهنگی و ایجاد احساس تعلق خاطر به اماکن عمومی صورت می‌گیرد.

رحیمی به اهمیت اجرای طرح آجر به آجر و مشارکت مردمی در ساخت مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع موجب ایجاد حس تعلق خاطر به آموزش و پرورش خواهد شد؛ اما فرهنگ‌سازی مطلوب در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته استاندار فارس، آموزش و  پرورش و نوسازی مدارس باید با همکاری یکدیگر این طرح را بهترین مدارس ابتدایی دخترانه تهران تقویت کنند و در این میان، به‌ویژه آموزش و پرورش باید طرح را متعلق به خود بداند.

وی ادامه داد: طرح آجر به آجر در اردیبهشت ماه امسال با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش آغاز شد؛ در این طرح بسیاری از افراد جامعه که علاقه‌مند هستند با سرمایه‌های خُرد وارد عرصه نیکوکاری شود، می‌توانند با تهیه آجر برای ساخت مدارس سهیم شوند.

رحیمی به ضرورت اجرای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای تبدیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برش‌های خردتر صورت پذیرفته است؛ اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که عملیاتی شود.

استاندار فارس در این زمینه بر ضرورت توسعه مدارس امین در فارس تاکید کرد و گفت: این موضوع با توجه به تأثیری که بر مصون‌سازی در نواحی آسیب‌پذیر می‌گذارد، باید با سرعتی بیشتر پیگیری شود.

به گفته رحیمی، مدارس امین، طرحی است که بر پایه آن روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی اعلام کرد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا می‌کنند و در این مدارس برنامه‌ای بر اساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می‌شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

استاندار فارس موضوع پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را از مسائل بسیار اساسی برشمرد که باید در تمام طول سال پیگیری شود.

رحیمی با بیان اینکه بسیاری از والدین از تعطیلی مدارس به دلیل حضور مداوم فرزندان در خانه نگران هستند، افزود: برای اوقات خارج از مدارس نیز برنامه لازم باید اندیشیده شود.

وی با تصریح بر اینکه اوقات فراغت با کارهای سنتی و تأمین زیرساخت‌های فیزیکی صرف پر نمی‌شود، بهره‌گیری از امکانات مشترک دستگاه‌های مختلف را امری مهم برشمرد و گفت: مدیریت اوقات فراغت باید با فرهنگ‌سازی بیشتر در آموزش و پرورش پیگیری شود و دوران فعالیت‌های سنتی و تأمین زیرساخت‌های صرف فیزیکی گذشته است.

رحیمی پیشنهاد کرد آموزش و پرورش از باغ‌های شهرداری، امکانات مشترک هلال‌احمر، بسیج و سپاه، شرکت نفت، باشگاه‌های دولتی و خصوصی سازمان ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها برای تأمین کمبودها بهره بگیرد و با تعمیر و به‌سازی اردوگاه‌های موجود زمینه علاقه‌مندی دانش‌آموزان به حضور در این مجموعه‌ها را تقویت کند.

وی تاکید کرد: تأمین زمین برای ساخت اردوگاه در شهر صدرا باید مصوب شود، اما در صورتی که آموزش و پرورش در یک‌سال از این زمین بهره‌برداری نکرد، زمین یاد شده دوباره به دولت بازمی‌گردد، در همین رابطه اختصاص زمین در سرچهان مشروط به اینکه هیچ تخریبی در پوشش گیاهی صورت نگیرد و تاییدیه منابع طبیعی نیز وجود داشته باشد، مورد تأیید استاندار فارس قرار گرفت.

استاندار فارس پیرامون پیگیری موضوع تبدیل به احسن کردن املاک آموزش و پرورش بر اساس تبصره ۱۲، اظهار کرد: در این زمینه نباید فرهنگ‌سازی را فراموش کرد و مجموعه‌های متولی باید کاملاً درباره ضرورت فروش املاک بلااستفاده توجیه شود تا فرهنگیان احساس نکنند اراضی آموزش و پرورش بیهوده به فروش می‌رود.

وی افزود: برخی فرهنگیان چنین تصوری دارند؛ اما باید روشن شود سرمایه راکد ارزشی ندارد و این اقدام براساس مصوبه مجلس و برای پرداخت دیون و تکمیل سایر پروژه‌های در دست اجرا انجام می‌شود و مشمول املاک اهدایی شهروندان نخواهد شد، بلکه فقط املاک مازاد دولتی را در بر می‌گیرد.

استاندار فارس درباره مشکلات شناسایی افراد بازمانده از تحصیل گفت: دستگاه‌های اجرایی مسؤول باید طبق وظایف ابلاغ شده عمل کنند و ضروری است که عملکرد آن‌ها رصد و پیگیری شود و درباره تأمین بودجه برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تأمین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان گفت: ۱۷ هزار و ۴۷۵ نفر متقاضی بهره‌مندی از طرح مسکن ملی بوده‌اند که در این میان تأمین زمین یک‌هزار واحد در شهر صدرا، ۶۰ واحد در شهرستان پاسارگاد، ۶۰ واحد در قیروکارزین، ۵۰ واحد در کازرون، ۵۰ واحد در داراب در دستور کار است، اما متأسفانه هنوز کاملاً محقق نشده و نیازمند همکاری بیشتر است.

فرهاد اسماعیلی با اشاره به ایجاد پویش‌های نیکوکاری برای تأمین گوشی هوشمند و تب‌لت دانش‌آموزی، بیان کرد: مجمع خیرین تاکنون یک‌هزار و ۲۲۲ دستگاه تب‌لت تهیه کرده که با احتساب سایر کمک‌ها مجموعاً چهار هزار و ۱۴۰ دستگاه تب‌لت فراهم شده است که براساس اطلسی که اطلاعات نیازمندی‌های دانش‌آموزان در آن گردآوری شده است، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
منبع:خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/news/5105406/۱۸-شهرداری-در-پرداخت-سهم-۵-درصدی-آموزش-و-پرورش-فارس-اخطاری-شدند





:: برچسب‌ها: مدارس برتر , بهترین دبستان پسرانه تهران , بهترین دبیرستان دخترانه تهران , بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی تهران,بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه تهران,بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران,بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه تهران, ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: